C Vitamini

Posted by mayacms 10/09/2018 0 Yorumlar

 

Askorbik asit olarak da adlandırılır. C vitamini halk arasında en çok bilinen ve tüketilen vitamin çeşitlerinin başında yer almaktadır. İnsan vücudu diğer vitamin türlerinde olduğu gibi C vitaminini de maalesef kendi üretemez ve dışarıdan sebze ve meyveler aracılığı ile almaktadır. C vitamini suda eriyebilen vitaminler grubunda yer almaktadır. Dolayısı ile vücuttan atılımı da idrar veya ter yoluyladır. Genel de tatları kendine has bir ekşiliğe ve kendilerine has kokulara sahip oldukları bilinmektedir. C vitaminin vücutta depolanabilmesi mümkün değildir.

 

C Vitaminini çok sıklıkla tüketmek gerekmektedir bunun sebebi C vitaminin vücuttan kolaylık ve çabuklukla atılmasıdır.

 

C vitaminin vücuda faydaları oldukça fazladır. Bağışıklık sistemini güçlendirir, Pek çok kanser çeşidini önler ve kansere karşı oldukça güçlü bir savunmacıdır. Uzak doğuda yapılan araştırmalar sonucu pek çok kanser uzmanı hekimlerin tedavi amaçlı olarak C vitamininden yararlandığı bilinmektedir. C vitamini yaralar yanıklar gibi cilt deformasyonlarını tedavi etmek için tercih edilirken diş eti hastalıkları içinde birebir mucize niteliğindedir.

Bağ dokusunun ve kemik yapısının birebir ana hammaddesi kolajendir ve C vitamini ile kolajen üretimi gözle görülür düzeyin üstünde bir artış göstermektedir.

 

Yüksek tansiyon hastalıklarının tedavisinde yine C vitamininden yararlanılmaktadır. C vitamini tansiyon dengesini koruma görevine sahiptir.

 

Vücudun antikorlarını güçlendirerek direnci arttırır yani bağışıklık sistemini güçlendirerek soğuk algınlığı, grip ve ateşli hastalıkların önüne geçmektedir.

 

Halk tarafından yapılan yanlışlardan biri ise, C vitaminini hastalıktan sonra tüketme eğilimi göstermesidir. Zira, ateşli bir hastalık, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıkla karşılaşan vücuda C vitamini pek fayda sağlamamaktadır. Önemli olan bu tür hastalıklar meydana gelmeden yeterli ve dengeli düzeyde C vitamini almaktır.

 

Vücuda zarar veren radikallarden korur çünkü; vücut için çok önemli bir antioksidan aracıdır.

 

Yetişkin bireyler günde, 70 ya da 75 mg C vitamini almak zorunda iken, bu oran çocuklarda 80 ile 85 mg kadar artı göstermektedir.

 

C vitaminin fazla miktarda alımı ise Demir yükselmesine sebep olmaktadır. Böbreklerin yorularak taş oluşumuna zemin hazırladığı da bir diğer olumsuz etkiler arasında yer alır. C vitamini eksikliğinde oluşabilecek komplikasyonlar arasında; kas ve eklem ağrıları, kilo kaybı ve diş kayıpları, yorgunluk ve bitkin bir ruh hali olarak belirtilen olumsuz etkileri vardır.

 

C vitamininin genel olarak bulunduğu sebze ve meyveler arasında; portakal, mandalina, havuç, greyfurt, limon en çok bilindiği sebze ve meyvelerdendir. Ayrıca; kivi, kavun, ananas, çilek ve yaban mersini gibi tropikal meyveler de de yüksek oranda C vitamini bulunduğu bilinmektedir.

 

Maydanoz, karnabahar, kırmızı biber, brokoli, taze fasulye, soğan, bezelye de içinde C vitaminini bolca miktarda bulunduran diğer sebzelerden sayılabilir. Acı biber içerisinde bulunan kapsaisin maddesinin yüksek oranda C vitamini destekleyicisi olduğu da doğrudur. Roka, tere, kırmızı lahana ve daha pek çok sebzede C vitamini açısından zengin olan besin ögeleridir.

 

Aslında portakal ve mandalina da C vitaminin yüksek oranda olduğu bilinse de kuş burnu ve maydanoz da bulunmaktadır. Kuşburnunda 400 mg C vitamini bulunurken, Portakal da bu oran 50 mg’dır. Yine kapya biberde içerik itibari ile portakala oranla çok daha fazla C vitamini içeriğine sahiptir.

 

Günde 5 porsiyon C vitamini yiyen bir insan günlük C vitamini ihtiyacını karşılar.

 

100 gr maydonoz da 133 mg C vitamini bulunur, yaklaşık olarak 4 gr olan 1 çorba kaşığında 5 mg C vitamini bulunur. 100 gr taze kırmızı biber de 128 mg C vitamini orta boy bir adet kırmızı biber de ise %253 mg C vitamini vardır. 100 gr yeşil biber de ise %134 mg oranında C vitamini barındırır.

76 gr ebatındaki bir kivi de 70.5 mg C vitamini olur.

Brokolinin ise; bir kasesinde yaklaşık % 135 orana sahip c vitamini barındırırken brokoliye pişirme işlemi uygulandığında bu oran oldukça düşerek 64, 9 mg oranına düşer.

Alabaş turpu da C vitamini içeren bir diğer sebzelerdendir.

C vitaminin güzellik ve estetik tedavisinde de enjektör yardımı ile ya da farklı metodlarda cilt üzerine uygulandığı da bir gerçektir.

 

 Kolajen eksikliğinde cilt yorgun ve bitkin görünür. Kolajeni insan vücudu ilerleyen yaşlardan sonra ne yazık ki kendisi üretemez. Kolajen bu denli insan vücudu için önemli bir yere sahipken C vitamini kolajen destekli bir üründür.

C vitamini eksikliğinde vitamin hapları ya da vitamin iğneleri reçete eden uzman doktorlar, cilt ya da kemik sağlığı için de c vitamini yani kolajen reçete edebilmektedirler.

Cilt bakımında C vitamini çok önemli bir yere sahiptir. Kahve rengi lekeler ve güneş lekelerinin yok edilmesi tedavisinde C vitamini oldukça yararlıdır. Ciltteki kızarıklıkları yok ederken, cilde daha sıkı ve canlı bir görünüm kazandırır.

 

C vitamini bakım kremlerini kullanırken genellikle sabah bakımında kullanmak gerekir.

C vitamini kullanımını yine de uzmanlara göre en sağlıklı şekilde kullanım sebze ve meyvelerden elde edilen C vitamini dir. İşlem görmeden  C vitamini içeren sebze ve meyvelerin tüketimi ile daha sağlıklı sonuç elde edilmiş olmaktadır. Ayrıca C vitamini kullanımında aşırıya kaçma halinde demir eksikliği gibi komplikasyonlar oluşabilmektedir... Ataların dediği gibi azı karar çoğu ise zarardır!